Doelgroep
De doelgroep blijft aanzienlijk. Eén miljoen mensen (jong, oud, man en vrouw) kampen met bekkenbodemklachten, waarvan 400.000 hulp zoeken. Dat betekent dat 600.000 niet in beeld zijn van de hulpverlening en (mogelijk in hun eentje) lopen te ‘tobben’. Jammer, omdat er steeds meer goede behandelopties zijn. Het blijft dan ook een voortdurende uitdaging voor ons om de bewustwording te vergroten en het taboe rond bekkenbodemaandoeningen te doorbreken. De website, Facebook en Twitter vormen daarvoor een belangrijke bron van informatie.
De meest voorkomende klachten waar de doelgroep mee te maken krijgt, zijn:
- chronische pijnklachten
- incontinentie-/ retentie- /obstipatieklachten
- verzakkingsklachten
- gynaecologische klachten
- prostaat- /plasklachten bij mannen
- seksualiteit- / intimiteitsvraagstukken
B4A wil het platform zijn voor al deze mensen met bekkenbodem gerelateerde klachten.